27 apr 2019

Gull på Gulltaggen 2019

Torsdag kveld gikk Gulltaggen Awards 2019 av stabelen og Vizeum var representert i flere kategorier og med flere av våre kunder. Helt til topps gikk suksessen DNB «Ringvirkninger» i kategorien Bruk av Ny Teknologi, sammen med POL.
I kjernen av satsingen står det et ønske om å løfte gründerne, forteller Aina Lemoen Lunde i DNB. Derfor så konseptet «Ringvirkninger» dagens lys i fjor.
- I forhold til verdiskapning har det vært lite fokus på gründere - det ønsket vi å løfte frem, sier Lunde.



Gulltaggen_2019.jpg

 

- Det er alltid like artig å være med å vinne noe sammen med våre kunder og samarbeidspartnere, og det oppleves jo som nok en bekreftelse på at jobben vi gjør er med å skape verdi for kundene våre – som jo er grunnen til at vi går på jobb hver morgen, sier byråleder i Vizeum Kristin Moen Brimi.

 
Det er kundeansvarlig Erlend Ytreeide helt enig i. 
– I Vizeum er vi svært privilegert som har fått jobbe med en så modig og fremoverlent merkevare som DNB i mange år – og det verdsetter vi høyt. 2018 ble virkelig et formidabelt år hva priser angår, med edelt metall ikke bare i Gulltaggen, men også Medieprisen og ANFO Effekt for å nevne noen. Når det er sagt så er noe av det mest motiverende med det hele at det ikke er noen i den fantastiske gjengen i Bjørvika som hviler på laurbærene og som for lengst har satt i gang med å finne ut hvordan 2019 kan bli enda bedre. Det blir vi i Vizeum bedre av også!  


Flere pallplasseringer på DNB og Vizeum
Ikke nok med at Ringvirkninger tok gull i Gulltaggen Awards, Vizeum var shortlistet med 3 forskjellige kunder i hele 10 kategorier, og det ga resultater.
Det var DNB sin store kveld og totalt på peishyllen endte gull, to sølv og to bronse for nevnte «Ringvirkninger» og «Dyrenes Nødnummer» som endelig fikk velfortjent heder og ære.
I tillegg var det spennende samarbeidet vi gjorde med BMW og DNX «Pionerene» shortlistet i kategorien Innholdsmarkedsføring, som må sies å være en innovativ måte å selge bil på. Også Vipps var representert i kategorien Best bruk av Influencere og satser på å ta steget opp på scenen på Gulltaggen 2020.

Om Gulltaggen Award
Gulltaggen Award er Norges største konkurranse innen digital markedsføring, hvor de beste digitale markedsføringsjobbene som er laget i Norge det siste året blir kåret.
https://www.gulltaggen.no/