28 May 2018

Norges første MediaMecca


200 bransjefolk gjestet salen i Christiania Teater da Dentsu Aegis Network arrangerte Norges første MediaMecca. Gjennomgangsklangen var Innovasjon – et tema som skapte stor entusiasme. 11 foredragsholdere holdt høyt tempo fra scenen og engasjerte publikum med hver sine foredrag på 600 sekunder. Vizeum var stolte da både kunder og interne kolleger entret scenen.

 
Norwegian – Marketing the lean way
Aller først ut på scenen var VP Global Marketing i Norwegian, Stine Steffensen Børke, som fortalte om hvordan fokuset på innovasjon har bidratt til posisjonering og vekst siden oppstart.
I et voldsomt konkurransepreget marked hvor små marginer kan utgjøre en veldig forskjell, pekte Stine på Norwegians stadige innovasjoner som nøkkelen til suksess. For Norwegian har suksessfulle innovasjoner blant annet ført til forbedringer i kundereisen, i bookingsystemet med lavpriskalenderen og i flyparken. Norwegian har hatt fokus på stadig innovasjon og forbedring og de har hatt mot til å investere i det de tror på. Dette er i stor grad medvirkende til at alle nordmenn – og etter hvert også andre der ute i verden – har fått råd og mulighet til å oppleve verden.
I Vizeum er vi stolte av å ha vært med Norwegian på denne spennende reisen helt fra begynnelsen – og vi gleder oss veldig til fortsettelsen!



Rune.png
 Foto: Alexander Donka

 
Tia Castagno – Unlock the genius
Tia Castagno, Client President /Global Head of Innovation i Vizeum, snakket om viktigheten av å øve kreativitet og innovasjon gjennom å forstå hvordan hjernen fungerer. Etter å ha studert meditasjon og yoga oppdaget Tia hvor forløsende mindfulness var for kreativteten. Og at gjennom riktige teknikker kan alle bli  kreative, for kreativitet er ikke genetisk men en ‘muskel’ som kan trenes. Og når man trener når man behersker disse øvelsene kan man forløse geniet som bor i hver og en - og det kan lede til banebrytende innovasjon.




Tia.jpg
 Foto: Alexander Donka 

 
Vipps - fra vennebetaling til smartbetaling
600 sekunder hadde også en annen kunde av Vizeum; Vipps - Norges raskest voksende merkevare – og den foreløpige vinneren i Norge i kampen om smartbetaling.
Head of Vipps, Rune Garborg, delte entusiastisk reisen som har tatt Vipps til den posisjonen de har i dag. Både gjennom å bygge innovative løsninger, før brukerne visste at det var det de trengte, til en kommunikasjonsstrategi som støpte grunnmuren de senere skulle bygge på. Og Vipps bygger videre - i stort tempo som alltid.
Rundt hjørnet kommer de store gigantene Google, Apple, Facebook, Amazon med flere. Og alle har de egne bez<talingsløsninger. I tillegg åpner PSD 2 direktivet opp for at det kan dukke opp nye konkurrenter nærmest ut av intet. For at Vipps skal fortsette å vinne kampen om smartbetaling må de være synonymt med betaling i alle situasjoner, og de må samtidig vinne forbrukernes hjerter.
Dette er det som gjør Vipps til en av de aller mest spennende merkevarene i Norge - og en drømmekunde for Vizeum.



Rune-(1).jpg
  Foto: Alexander Donka



Tusen takk til kunder, konkurrenter, medie- og teknologipartnere som var med på skape en fantastisk lansering av MediaMecca!