28 Jun 2017

Hurtigruten velger Vizeum

Lisbeth Bjerknes, Global Markedsdirektør i Hurtigruten, forklarer at det er Vizeums effektive globale struktur, erfaringer med å lede globale oppdrag fra Norge, reiselivskompetanse – og ikke minst digitale ressurser og plattformer som var viktig for avgjørelsen om å etablere et samarbeid med Vizeum og Dentsu Aegis Network.

Vizeum Norge skal samarbeide med Hurtigrutens kontorer i fjerntliggende markeder som Hong Kong og USA, samt viktige markeder som Tyskland, Frankrike og Storbritannia, hjemmemarkedet og de øvrige nordiske landene. Hurtigruten setter nå opp farten ytterligere for å bygge en enda sterkere global merkevare. Med nye explorer-skip, øker Hurtigruten også sin kapasitet på spennende eksotiske destinasjoner som Nordvest-passasjen, Karibien, Sør-Amerika og Antarktis.

”Vi er stolte og ydmyke over tilliten Hurtigruten viser oss, og gleder oss til å ta fatt på dette ærefulle oppdraget”, sier Paal Fure, administrerende direktør i Dentsu Aegis Norge, morselskapet til Vizeum. Sammen skal vi sørge for at Hurtigrutens skip kan ta med enda flere passasjerer fra hele verden over til deres unike destinasjoner, fortsetter Fure.

Kundedirektør i Vizeum, Hanne Thomassen er spesielt begeistret over å få Hurtigruten som kunde; ”Det er ikke mange globale merkevarer som ledes ut fra Norge, eller som representerer Norge på en så bra måte som Hurtigruten – noe som gjør Hurtigruten til en av de mest spennende merkevarene å jobbe med i Norge”.

Hurtigruten passer Vizeum og Dentsu Aegis svært godt og det er stor entusiasme både her i Norge og internasjonalt i vårt nettverk for Hurtigruten”, avslutter Thomasse